Hoe je prospects moet benaderen, is niet voor elk bedrijf op dezelfde wijze te beantwoorden. Wanneer jouw doelgroep zich veel online ophoudt, dan kan social media een zeer sterk communicatiekanaal zijn. Om prospects te benaderen in het b2b segment, is LinkedIn het aangewezen social media platform. HubSpot concludeerde dat dit platform 227% effectiever is dan concurrenten Facebook en Twitter wanneer het om het genereren van b2b leads gaat. Dit platform is dan ook volledig ingericht voor zakelijk gebruik. Met meer dan 660 miljoen gebruikers wereldwijd en 600.000 dagelijkse gebruikers in Nederland heeft het een enorm potentieel. Het netwerk is van een kwalitatief veel hoger niveau dan andere social media. Meer dan de helft van de gebruikers op LinkedIn zoekt actief naar informatie over het werkveld waarin hij/zij werkzaam is. Zij staan daardoor ook meer open voor jouw propositie. Lees meer
Inzet LinkedIn om prospects te benaderen in b2b segment
Hoe kun je prospects benaderen via LinkedIn? Het platform biedt daar verschillende methoden voor. Je kunt prospects trekken naar je bedrijfspagina op LinkedIn door op die pagina content te delen die interessant is voor je doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan white papers. LinkedIn is ook prima in te zetten om je doelgroep beter in kaart te brengen. Hierdoor kun je jouw boodschap en marketingactiviteiten beter op de ontvanger afstemmen. Advertenties zijn uiteraard een directe manier om prospects te benaderen maar er zijn ook andere manieren. Zo biedt LinkedIn de Sales Navigator tool. Een bijzonder krachtige oplossing waarmee bedrijven leads kunnen genereren. Je geeft verschillende data in over je bedrijf en wat voor soort prospects je zoekt en LinkedIn genereert vervolgens een lijst met accounts (bedrijven) en leads (personen die er werken). Deze leads kun je op een aparte timeline volgen en benaderen wanneer de tijd daarvoor is. Doe je dat via een InMail dan heb je ook een grotere kans op een reactie dan wanneer je hiervoor e-mail zou gebruiken. Om het meeste uit een dergelijke krachtige tool te halen, is kennis nodig. Websitepromotor kan jou hierbij van dienst zijn. Wij kunnen alle activiteiten op LinkedIn voor je verzorgen: Van het aanmaken van een professionele bedrijfspagina tot de inzet van LinkedIn Sales Navigator.
Websitepromotor inschakelen om prospects te benaderen
Wij werken al ruim 15 jaar aan het verbeteren van de online promotie van bedrijven. Wij hebben verschillende bedrijven ontzorgd bij de inzet van LinkedIn. Onze experts weten hoe prospects het beste te benaderen zijn en welke tools daarbij nodig zijn. Maak vandaag nog een afspraak voor een vrijblijvend informatiegesprek.
Kennismaken