Een van de grootste uitdagingen voor een bedrijf is om nieuwe klanten te benaderen. Het is belangrijk voor de continuïteit van je bedrijf maar het is ook van belang dat je daarbij gericht te werk gaat. Veel tijd en moeite stoppen in personen die niet converteren is zonde van de tijd en geld. LinkedIn is een platform waar je kwalitatief goede leads kunt vinden. Het is daarbij 227% effectiever dan Facebook en Twitter. Met 600.000 dagelijkse gebruikers in Nederland en meer dan 660 miljoen gebruikers wereldwijd biedt dit platform een bijzonder interessante optie om nieuwe klanten mee te benaderen. Lees meer
Nieuwe klanten benaderen in b2b segment via LinkedIn
Maar hoe kun je nieuwe klanten benaderen op LinkedIn? Het platform biedt daarvoor verschillende tools. Je kunt klanten naar je bedrijf trekken door advertenties of het delen van waardevolle content voor je doelgroep (denk aan white papers, nieuws uit het werkveld, opiniestukken, recensies e.d.). Maar LinkedIn biedt ook tools om de doelgroep zelf te benaderen. Een goed voorbeeld is Sales Navigator waarmee je zelf leads kunt genereren. Op basis van gegevens die jij invoert over je bedrijf en branche genereert LinkedIn een lijst met leads. De lijst bestaat uit accounts (bedrijven) en leads (personen binnen die bedrijven) waarbij je ook kunt zien wat hun positie binnen het bedrijf is. Zo kun je heel gericht de juiste personen bereiken binnen een organisatie. Wanneer zij ook een LinkedIn-profiel hebben, dan kun je dat doen via een InMail. Met een InMail heb je een hogere kans op een reactie dan via reguliere mail. Sales Navigator is een krachtige tool en in de juiste handen en situatie kun je daar veel profijt van hebben. Wil je LinkedIn met alle mogelijkheden optimaal benutten dan is daarvoor tijd en kennis nodig. Dat ontbreekt vaak bij bedrijven waardoor het effect van de inspanning vaak tegenvallen. Door de experts van Websitepromotor in te schakelen, los je dat probleem eenvoudig op.
LinkedIn beheer uitbesteden
Websitepromotor kan je volledig ontzorgen bij de inzet van LinkedIn om nieuwe klanten te benaderen voor je b2b oplossingen. We hebben al voor verschillende bedrijven een LinkedIn-strategie ontwikkeld hoe je nieuwe klanten het beste kunt benaderen. Heb je ook interesse om de kracht van LinkedIn optimaal benutten? Neem dan contact op voor een vrijblijvend informatiegesprek. Je vindt het contactformulier op deze pagina.
Kennismaken