Het internet heeft bedrijven veel mogelijkheden gegeven om nieuwe klanten te bereiken of beter contact te onderhouden met huidige klanten. Vooral met de komst van social media is dit op een zeer effectieve wijze te doen. Voor B2b bedrijven is LinkedIn bij uitstek geschikt, de kwaliteit van dat netwerk biedt de hoogste kans op conversie zo bleek ook uit onderzoek van HubSpot. Daaruit kwam naar voren dat van alle b2b leads vanaf social media maar liefst 80% via LinkedIn komt. Voor Twitter is dat 13% en voor Facebook 7%. LinkedIn is met 4,7 miljoen gebruikers in Nederland ook het grootste social media platform na Facebook (cijfers 2020).Lees meer
B2b klanten bereiken op LinkedIn
Op de vraag hoe je klanten kan bereiken op LinkedIn zijn vele antwoorden mogelijk. Je hebt zelf misschien al een bedrijfspagina aangemaakt en daarop content gedeeld zoals blog posts of white papers. Je kunt daarbij ook de werknemers aanzetten om deze content te delen met hun netwerk voor meer exposure voor je merk. Adverteren is uiteraard ook een optie om je klanten direct te bereiken. Een krachtige tool om zelf op zoek te gaan naar klanten is de Sales Navigator. Deze tool stelt je in staat om op basis van je voorkeuren naar bedrijven te zoeken die interessant kunnen zijn voor de oplossingen die je biedt. Sales Navigator maakt een lijst aan van accounts (bedrijven) en leads (personen binnen die bedrijven) die te volgen zijn via een aparte tijdlijn. Vanaf deze lijst kun je dus ook nieuwe potentiele b2b klanten bereiken. Bij Websitepromotor hebben we daar niet alleen de nodige ervaring mee maar gebruiken ook onze eigen software om nog betere resultaten te behalen. Ook met de inzet van de andere mogelijkheden van LinkedIn kan Websitepromotor jou ontzorgen.
Laat Websitepromotor nieuwe klanten voor je bereiken
Wil je het hoogste rendement behalen uit LinkedIn en heb je zelf niet de kennis en tijd om dat te realiseren? Schakel dan Websitepromotor in. Wij hebben meer dan 15 jaar ervaring in de online promotie van bedrijven. Onze experts weten hoe ze klanten kunnen bereiken en wat daarbij wel en niet werkt. Ze leggen graag in een vrijblijvend informatiegesprekje uit hoe jouw bedrijf voordeel kan halen uit de inzet van LinkedIn. Gebruik het contactformulier om een afspraak te maken.
Kennismaken