Klanten voor jouw b2b product of dienst zijn op verschillende manieren te vinden. Tegenwoordig zetten steeds meer bedrijven de kracht van social media in om hun b2b klanten te werven. HubSpot berekende dat 80% van alle b2b leads via social media afkomstig is van LinkedIn tegenover 13% voor Twitter en 7% voor Facebook. Je ziet dat het grootste social media platform het slechts presteert op het gebied van b2b leads. Dat komt omdat het gaat om de kwaliteit van het netwerk en dat is voor bedrijven die actief zijn in het b2b segment bij LinkedIn duidelijk het hoogst. De doelgroep van LinkedIn is de zakelijke gebruiker die waardevolle relaties wilt aangaan en informatie zoekt over het beroepenveld waarin hij of zij werkzaam is. In Nederland bezoeken dagelijks 600.000 gebruikers het LinkedIn netwerk. Daar zit dus hoogstwaarschijnlijk ook een groot deel van jouw doelgroep.Lees meer
Mogelijkheden klantenwerving LinkedIn
Die klanten in het b2b segment zijn op LinkedIn via verschillende manieren te bereiken. Via de bedrijfspagina van LinkedIn kun je bijvoorbeeld content plaatsen die interessant is voor jouw klanten. Denk bijvoorbeeld aan recensies, testimonials, white papers, nieuws e.d. Je kunt daarbij ook je eigen medewerkers inzetten om die content met hun persoonlijke netwerk te delen voor meer exposure. Daarnaast kun je natuurlijk ook adverteren om je boodschap op een directe wijze onder de aandacht te brengen. LinkedIn heeft tevens de Sales Navigator ontwikkeld om b2b klanten te vinden die voor jouw bedrijf relevant zijn. Deze tool werkt ook samen met bestaande CRM systemen. Bij Websitepromotor hebben we veel ervaring met alle mogelijkheden die LinkedIn biedt. Wij hebben al voor verschillende bedrijven een LinkedIn strategie opgesteld en uitgevoerd om klanten voor hun b2b oplossingen te werven. Wij kunnen LinkedIn ook voor jouw bedrijf beheren.
B2b klanten werving uitbesteden aan Websitepromotor
Om eens in een persoonlijk en vrijblijvend gesprek de mogelijkheden te bespreken, vul je het contactformulier in op onze website. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact op om een brainstormsessie in te plannen. Op basis daarvan kunnen we een advies uitbrengen hoe wij de inzet van LinkedIn voor jouw bedrijf kunnen verzorgen.
Kennismaken